-

LÄS ---> http://emmaforssen.blogspot.se/2012/05/forstar-ni-egentligen.html

Ett sjukt bra inlägg som mesta dels handlar om fördomar och skitsnack men innehåller så mycket mer!

Detta inlägg fick faktiskt mig att öppna ögonen lite. Jag erkänner att jag har fördomar dock säger jag dom inte till alla, men jag har dom. Om jag ser någon som går med kingsland väst kingsland ridbyxor osv osv då är det första som slår mig bortskämd tyvärr om jag ser någon med dyrt schabrak händer det också ibland. Det är ibland om man ser personen igen och igen man hinner tänka tanken. Personen kan faktiskt ha sparat till dessa saker själv, jag har märkes schabrak och dom köper jag själv. Mina mamma köper saker till mig, men det är för det mesta sånt jag behöver. Om jag vill ha en kingsland väst tex köper hon inte det för det behöver jag inte, utan vill ha. Det är två olika saker som man måste lära sig skilja på. Men då när man sitter och tänker "den kan ha sparat till det själv" brukar jag ofta inte tro det utan bara tänka kanske det. Och det visar hur myket fördomar man har mot sånna som man tycker är bättre och "snyggare" om alla andra är som mig så är jag nog också bortskämd vilket jag inte tycker jag är, så varför måste alla andra som har märkesgrejer vara det? Visst en del är det så är det bara men jag tycker inte man ska avgöra om någon är bortskämd på vad den har utan hur den är och det vet du inte när du ser någon på banan med dom där snygga men dyra sakerna. Det finns billigare alternativ som också är snygga men en del ser ju bara märket om det inte finns en kingsland logga på det är det inte snyggt, det tycker inte jag är sant. Tex hööks har också snygga saker och även fula saker om ni frågar mig men man måste ge det en chans och faktiskt kolla på det. Jag kan faktiskt känna att jag inte vill tävla i ett hööks schabrak bara för att det känns som om dom med märkessaker tycker jag är "dålig" som har ett hööks schabrak. Så jag tävlar med märkes schabrak men jag skulle ALDRIG tycka det är fel om någon tävlar med ett hööks schabrak men ändå tror jag att dom andra tror det. Vi borde faktiskt börja lita mer på varandra och försöka strunta i  dom som trycker ner andra. Jag vill tro att alla "märkesmänniskor" inte ser ner på sånna som inte har märkesgrejer. Man är inte bättre för att man har dyr häst dyr utrustning osv, utan vem som helst kan va bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0