Bruten arm och andra onödiga saker.

Hum .. gårdagens eftermiddag blev inte precis som vi tänkt.
Min syster skulle rida Eo men det slutade med att hon ramlade av óch bröt armen. Hon har sovit på akuten igår till idag och idag ska hon opereras.

Tur att jag har en sån stark syster som överhuve taget tar upp mobilen när hon ramlat av och brytit armen och ringer till pappa som sedan kan ringa till smbulans.
Vad gjorde jag när detta hände då? Jo jag fick ju åka med Mamma till akuten och möta Emilia där. Usch att se henne ha ont och halv drogad av all smärtstillande var ingen mysig känsla.. Hoppas det går bra med henne!

På köpet var det inte bara en bruten arm utan även sönderklippna ridkläder för att läkarna skulle kunna se armen och benen. Ett trasigt träns och ett bort tappat bett. plus en glappad sko så hovslagaren kommer på torsdag.


Vad hände då? Jo vad jag förstått så hade Emilia och Eo galopperat och Eo hade blivit lite stark. Emilia hade tappat balansen och ramlat av. Och det var ju väldigt högt fall för lilla Emilia så hon var inte beredd på fallet var så långt och landade därför på armen.

Men detta klarar min starka syster , först låta det läka sen back on the track ? nej då låt det läka i lungn och ro så får du se hur du gör sen!


en bild på min älskade syster och min älskade ponny!

/ felice

/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0