Klippa nu ?

Kan man klippa hästar mitt i våren så här ? vissa klipper dom ju bara på vintern osv.. alla gör olika.
och med klippa menar jag ju raka då för de som inte förstod ;)

Eo svettas så otroligt nu på sistonde, och Ellinor har alltid haft henne rakad på våren, så funderar ju på att göra det samma.
dock har ju ellinor alltid rakat henne på vintern , typ i januari tror jag. Men det är väl inge fel att raka henne nu ?

Hur brukar ni göra ? Jag tänker ju som så att om hon är rakad nu , då kommer det inte växa ut försen till hösten och då kan hon ju ha pälsen ändå om man inte vill raka henne igen då.

haha söt bild louise har tagit :)
/ felice :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det du riskerar att utsätta din häst för är hårsäcksinflamation, störning i pälssättning/fällning, sämre skydd mot sol och regn och rubbad sommarpäls. Det är de nackdelar som finns dockumenterade när man klipper dom sent = efter feburari.

2012-04-25 @ 17:56:27
Postat av: Maria

NEJ!!!!

2012-04-27 @ 08:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0