Motivation

Jag känner att det inte alls är roligt att blogga just nu.

Är det värt att gå runt med mobilen och driekt man gör något så bloggar man om det ?
 är det värt att ha med kameran över allt bara för att ha bilder till blggen?
är det vätr att lägga ner totalt felera timmar om dagen för att blogga ?
jag kan inte svara på den själv men det lutar ju åt nej hållet.

jag har börjat höra från allt folk jag älskar att jag inte har tid med dom. Att jag bara rider. Att dom tycker att jag kan hoppaöver en träning. Att dom tycket att inte bryr mig om något annat. och jag är så trött på det.

Det är bara bra vänner som förstår hur bra jag mår i stallet. Några vänner har sagt att de kan följa med till stallet bara för att få umgås med mig, och det gör mig så himla glad. folk som förstår att jag inte vill vara med de mindre bara för att jag har en häst. jag älskar dom precis lika mycket, och försöker ha dubbelt så roligt när vi väl ses med dessa personer.

der är klart att jag fortfarade älskar dom lika mycket, men jag älskiar ju min häst också. så gämför det såhär:
min häst klarar sig inte utan mig i ens en dag. den kan inte fixa mat , vatten, motivation osv själv. Då är det en självklarhet för mig att jag hjälper den. Det samma är det med vänner.
Skulle mina vänner inte kunna fixa mat själv, vatten , motion osv så hade jag ju hjälpt den lika mycket som hästen.


Sen är det detta med hur mycket jag bryr mig. Vissa männsikor bryr jag mig inte om. så är det, men det vet dom om för det har jag sagt till dom. så ingen ska känna att jag inte bryr mig om dom. för så länge som jag inte sagt något annat så.
Saker jag bryr mig om då? jo jag har väldigt svårt att ta tag i saker just nu. jag har inte orkat då det är mycket hemma och i skolan som tar all min fokus. tänker inte skriva mer om det på bloggen. Men jag blir jätte glad om någon kompis får med mig ut på något, eller bara kommer hem och ser på film.
Lite mer om blogglusten då. jag har ett liv som går upp och ner. och ibland så är jag inte glad och då känns det inge roligt att blogga. för vem vill läsa en blogg som någon bara är ledsen på? Mitt liv har varit i bått ett tag nu , och det tror jag folket omkring mig har märkt , men sen jag fick Eo har jag sagta klättrat uppåt. Jag är stolt över mig själv som går till skolan varje dag och gör oftast det man sak. men så kommer det några och säger att jag inte bryr mig om dom ? snacka om att man trycks ner.
det hade varit en sak om det hade varit en man inte känner så bra, men nu har det varit mina bästa vänner.

Bästa vänner ska finnas och stötta och inget annat.

jag försöker få vardagen att gå ihop, ibland går det och ibland inte.
jag bryr mig om allt som jag gjort förut . har bara inte drivkraften kvar pågrund av saker som händer i mitt privat liv.

så då har mina vänner fått veta det, kul om ni läste hit.
tack och hej leverpastej.


/ felice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0