Elsa red Peo idag

Idag så fick Elsa rida Eo då jag själv hade jätte ont i halsen. Men blev väl inte bättre av att stå på marken och ropa på henne ;) haha.. Det gick i alla fall bra för dom tycker jag. 
Eo var lite lat i början. De fick skritta över upphöjda bommar som massören har sagt är bra för Eo, sen trava över dom och sen galoppera över ett kryss. Elsa fick öva lite på att få fram och tillbaka Eo. När Eo var lat där så satt jag upp och red typ 3 varv sen red elsa igen och då gick det kanske lite för fort ;) Efter en srund la vi ner "markarbetet" med bommar osv och började rida dressyr. 
 
Jag förstår att det inte är lätt för Elsa att rida dressyr på en ny häst, men tyckte det gick helt okej ändå :) och i slutet när elsa skulle trava av i låg form gick det jätte bra! Eo trivs i låg form och kan gå med typ huvet i marken men fortfarande i form. Hahaha så söt! 
Sen fick Emilia skritta av henne en srund. Emilia har ju inte ridit Eo sen hon ramlade av henne och bröt armen , men som den tuffa lilla ryttaren hon är så hoppade hon upp idag och både skrittade och travade! Och Eo skötte sig bra som den lilla ponny-ridningshästen hon har låååångt lång innom sig ;) 
 
Det första Emilia sa - men gud vad obekväm sadel hon har! Det kommer ta jätte lång tid att vänja mig med den! 
Haha fick ett gott skratt när min lilla syster klagade på min sadel! :( 
 
/ felice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0