Om Eo

Har ju en massa nya läsare sen jag skrev om Eo sist och hon har förändrats så otroligt + att alla kanske inte vet så mycket om henne så tänkte skriva lite. 
 
Oh my pretty eowine som hon egentligen heter är ett bestämt litet sto född 2003. Hon är född i tyskland , där hette hon bara Eowine men 2006 så inporterades hon till Sverige där hon döptes om till Oh my pretty Eowine. 
Hon stod på ett ställe där folk rider in hästar från tyskland under en sommar. 
Såhär såg hon ut den sommaren. Vi har även kontaktat tjejen som red henne under sommaren. Hon red en massa hästar men sa att Eo kom hon ihåg för det var hennes favorit och hon var mycket speciell. 
 
Speciell.. det är nog det ordet som beskriver Eo mest. Filip Ågren sa efter första gången han ridit henne att hon såg lättare ut att rida än vad hon var. Tror att alla som ridit henne kan instämma. Hon ser ut att bjuda på hinder , men gör det kanske inte tillexempel. 
 
Ellinor köpte henne efter den sommaren som jag skrivit om ovan och det är hon som jobbat med henne. 


mycket har hänt på åren som ellinor har haft henne. Men nu har hon blivit för gamal och jag har köpt henne. Och lycklig som tusan är jag för det. 
 
Eo vill alltid veta vad som händer , vem som rider - vart hon är - och hur mycket hon måste jobba.
Hon är ganska grön fortfarande , man måste alltid hjälpa henne. Men det finns många stunder då hon hjälper mig också. 
Hon är en häst som bara kan ridas av 1 ryttare. Skulle inte funka att ha på ridskola då hon vill lita på någon. I början när jag red Eo så stod hon ju hos ellinor. Eo litade bara på ellinor även om jag skulle rida henne. Hon vägrade låta mig tränsa , bara en sån sak. Det var bara Ellinor som fick tränsa henne. Haha Eo tönt. 
 
När man rider henne är hon som en ridskole häst tills man kräver något av henne , för då vill hon veta hur mycker man som ryttare klarar av. 
Om man bara skrittar - travar och galopperar så är hon världens snällaste. Men om man börjar samla henne eller något sånt så vill hon veta att man som ryttare är med ;) 
 
Men när hon litar på en så ger hon en hela sitt hjärta. Hon är helt klart bäst. 
 
/ felice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0