Om Tink-Pink

Tink som han egentligen heter är en supersnäll c-ponny på¨140 cm.
Han är aldrig rädd för något och skulle aldrig göra något elakt. När han kom så var han lika tjock som på bilderna ovan , men mycket av det har tränats bort nu. 
Det är min familjs foderponny. Vi delar honom med en annan familj , ja dom som äger honom. Vi betalar hälften av hans konstnad och han är då 3-4 dagar i veckan våran eller vad man ska säga , haha nej inte riktigt men ja våra dagar :) 
Det är mest min lillasyster Emilia som rider honom , då jag själv har fullt upp med Eo och Tinks rids hela tiden så det blir nästan aldrig att jag har tid att rida honom.. tyvärr. Han är riktigt rolig att rida för han kan. Han kan men han är för lat så man måste vara bestämd och rida ordentligt om man vill ha något mer än lunkande gjort. 
Han går fint i form när man väl kommer dit och han hoppar allt! Riktigt bra första ponny till emilia som är lite rädd efter att hon ramlade av Eo och bröt armen. 
Han kommer i vinter att hoppa klubbhoppning med Emilia är det planerat , kommer att kunna gå lokalt när han får bort magen och får upp lite kondition. Men han är ingen omhoppningshäst då han är väldigt seg i just som bitarna ;)
Jag hoppas att han och Emilia får en bra tid tillsammans! Där dom gör bara det dom tycker är roligt :) 
 
Nu vet ni lite mer om lille Tink-Pink. 
 
/ Felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0