rubrik ..

Idag så ska jag rida i skogen. Kanske rider med Elsa ? Ska kolla med henne ;) Tänkte öva frammåtbjudning som hon börjar bli riktigt duktig på nu lilla fjanten! 
 
Tänkte berätta lite om övningarna jag gör. Jag har helt enkelt provat mig fram och kollat vad som funkar bäst. 
Båda övningarna kan man göra både i ridhus/paddock och ute. 
 
Nummer 1 som funkar bäst för mig nu är att man tar varje gångart , börja med skritt , så tar man korta korta kliv några steg sen pang fram fram fram. Och sen i trav korta korta korta och sen fram fram fram. Och samma i galopp. Då brukar jag fatta galopp från skritt också vilket hon tycker är roligt + att det lättare blir rätt galopp då. Man får en väldigt bra och naturlig bjudning. 
 
Nummer 2 är en övning som jag gjorde i början vilket mest var för att få stopp på henne då ;) 
Denna övning fungerar bäst i ridhus/paddock men även ute. Man säger en plats där man ska ha stannat tillexempel mitten av kortsidorna , så kan man galoppera och tvärstopp vid bokstaven. sen galopp igen. Det funka för mig , men det är ju som sagt saker jag provat fram bara :) 
 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0