Varför jag är ute och springer?

Ja det kan man ju undra.. Jag är en väldigt lat person av mig egentligen  , men med musik i öronen så är det rätt okej att springa. 
 
Jag springer några gånger i veckan , olika många gånger beroende på humör , tid och vilja. Har du ingen lust att ge dig ut och springa då ska du inte göra det för då går det oftast inge bra. Jag själv ger mig ut och springer när jag känner för det. 
Det är viktigt att ha kondition som ryttare. Jag vill kunna hjälpa Eo runt en bana , jag måste hjälpa Eo runt en bana , både i hoppning , dressyr eller terräng. När jag har ridit bra så kommer jag oftast ut från banan med svettet rinnandes och flåsar som en gris. Haha.. 
Också är det ju det där med skolan , vi springer mycket på gympan. Asså självklart att man springer men jag menar ut i skogen och joggar. Och då kommer jag av dom som faktiskt springer och helt röd i ansiktet är jag också. Men nu i år blir det ändringar på det! 
 
Jag springer alltså bara för konditon ? Svar ja. 
Jag är ganska nöjd med min kropp. Som vilken tonårstjej som hellst så är jag inte helt nöjd. Mera muskler och mindre fett vore ju trevligt , men ändå ska man vara lite mysmjuk ;) Har ju självklart dagar då man står beklagar sin spegelbild - för tjock - för smal - för långt hår - för kort hår - för stor rumpa - för små bröst osvosv. Det tror jag alla gör ibland.
Men kom igen , livet är för kort för att inte få äta gott och göra det man tycker är roligt. Inte sant? 
 
 
/ felice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0