Dagens ridpass !

Gick väl bra lite varierande resultat red på en jätte fin sand väg som inte är helt frusen, så det var bra också ! Red mycket gallop i låg form och galloperade upp för en perfekt gallop backe den hade dock kunnat va lite längre, så när jag tänker efter är den ju inte perfekt men jaja. I traven blev han väldigt spänd och det blev ingen riktig koll.
Jobbade honom sen i skritt på vägen hem och uhh vad han kan va stönig, bara att inse ena sekunden kan han va en gud för att sekunden senare bara göra tvärtom ;)
Men fick koll på det till slut, red sen en stund i paddocken fyy på mig där hade verkligen inte tänkt rida i paddocken då han kommer gå i ridhus två dagar nu men kände att jag inte vill sitta hela träningen imorgon på en volt och lösgöra honom, ni förstår vad jag menar. Han blev i alla fall riktigt fin och nästa vecka ska jag ha en klar och bra planering så det blir ordning på passen har vart dåligt med det denna vecka !
 
Förra Nina träningen med Harry, vad ser det ut som vi gör haha.
Nej vill inte att vi ska bli tvugna att spendera mesta dels av träningenn med att lösgöra !
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0