Eo-Peo planering inför 2013

Den känns inte direkt som att 2013 kommer bli något framgångsrikt år för mig och Eo. Hahaha nu ska man ju inte vara sån men ;) 2015 känns som vårat år. Då är jag 17 och Eo är 12 om jag räknat rätt. Då känns det som då jävlar. Då är det höga klasser och vinster som gäller. 
 
2013 kommer bli ett år då vi bygger självförtroende och bara har roligt. Jag hade gärna haft en ponny jag kunde starta högre klasser med , och satsa lite. Men Eo behöver bli säker på det hon gör och självklart ska hon få den tiden , för jag tror att efter det kan hon gå hur långt som hellst. Hon kan verkligen hoppa men hon ska vilja det också. 
Tur att jag har lillen att hoppa lite högre på. Just nu är det ju bara låga klasser och vi har inte tävlat än. Men när han börjar lyssna på mig så kommer det bli jätte bra tror jag. Han är en häst som både kan och vill och som har framtiden för sig. Men nog om honom i detta inlägg och tillbaka till Eo. 
 
Nu ska hon ridas lite lugnare , men fortfarande tränas. Vila ca 2 dagar i veckan , ett hopp och ett dressyrpass och sen mest lugna turer i skogen. Några arbetspass ute också. Ska rida så tills jullovet är slut och när lovet är slut så ska Eo vila. Hon ska skrittas/promenera varannan dag och stå varannan. Jag tror att det kommer bli perfekt för då kan jag lägga mycket tid på skolan och inte halka efter det första jag gör på den nya terminen. 
Då har jag också tid för Lillen , jag hoppas på att kunna rida honom mer dagar i veckan den månaden. 
 
Efter en månad vila så ska hon sättas igång igen. Och då ska jag börja träna ganska direkt då träningen är lugn i börja. Sen blir det som vanligt. Och om Eo tappar något under vilan , vilket olika tränare säger att hon inte kommer göra , så hinner hon få tillbaka både muskler och kondition innan tävlingarna drar igång till våren. Jag tycker själv att det är ett bra uppläggning för vilan. 
 
Sen när tävlingarna drar igång så skulle jag tro att vi börjar med LD. Kanske kan anmäla till LC ungponny för att slippa omhoppningen. Ska få stadiga rundor i både LD och LC innan vi börjar satsa i LC. Planen var ju egentligen att börja starta LB till våren , men eftersom det blev väldiga probelm med hoppningen så har jag valt att gå tillbaka och börja om. Hoppa säkert och ha roligt för Eos skull. 
 
 
/ felice

Kommentarer
Postat av: johanna

tror att jag har bilder på er från bprk :) vill du att jag kollar upp det?

Svar: ja jätte gärna! det vore super roligt! :)
Louise & Felice

2012-12-15 @ 16:18:07
URL: http://johannashastochfoto.blogg.se
Postat av: Johanna

Maila mig på [email protected] så skickar jag bilderna :)

Svar: har gjort det nu :)
Louise & Felice

2012-12-16 @ 17:28:13
URL: http://johannashastochfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0