Harlekin<3

Ponnyn som jag har lärt mig alldra mest på, jag köpte honom 2009 som hopp ponny. Han hade hoppat nån LA men var väldigt orutinerad och dressyren ska vi inte tala på. Under slutet av 2009 så tävlade vi några LD & LC i hoppningen med helt okej resultat. Vintern kom och vi tog det lugnare 2010 fortsatte vi tävla hoppning och startade även lite dressyr med usla resultat. När hösten kom debuterade vi LA i hoppning med okej resultat där med, den tävlingen blev våran sista för året. 2011 fick en o förväntad vändning då han helt plötsligt va "tittig" och hoppade inte, jag började då tävla dressyr och det gick super bra ! Vi tävlade upp till LA med fina procent och han blev finare och finare, vi började även träna terräng och det älskade han.Sen kom 2012 då fick vi en bra start men det höll inte, vi tävlade mest fälttävlan med varierande resultat men det gick framåt och vi klara det till slut även dressyren kom tillbaka i slutet av året och han var finare än någonsin.
 
Förutom tävling och träning har denna ponny gett mig så mycket mer han har vid tillfällen vart det värsta men även det bästa i mitt liv, har aldrig älskat en häst som jag älskar honom så är det. Men allt har ett slut och vårat närmar sig. Kommer förmodligen tävla honom 2013 tills lag sm och sedan sälja honom. Fast som det känns nu kan jag lika gärna sälja honom nu om jag hittar rätt ryttare då det är det viktigaste.
Har pratat med en tjej som jag verkligen tror skulle passa honom, tyvärr ska hon förmodligen köpa d-ponny och göra det nu. Det sista jag vill är att lägga ut honom på annons vill hitta en värmlänning som kan komma och rida honom flera gånger under en längre tid så jag vet att det funkar. Sulle helst av allt ha kvar honom men det går inte, han vill tävla och gå hela vägen han har haft det tufft och jag tror på honom att han nu fått den tid han behöver för att hitta sig själv.
Jag kommer alltid älska honom världens bästa ponny !
/Louise

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej ! Varför ska du sälja honom ? Tror ni har mycke kvar tsm . Man kan inte heller bara ge upp när det är som värst. Tror på er :)

2012-12-18 @ 15:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0