Nu kör vi

Nu kör vi med seriös bloggning här! 
Från och med nu ska mitt liv ut på bloggen. Mina tankar , mina åsikter , min vardag. Allt. 
 
Jag tänker inte skriva allt som hänt när min dator var borta utan tänker sikta frammåt nu. Imorgon ska jag inte rida utan då får Eo vila eftersom hon gick träning både idag och igår. Istället åker jag och Olle till stan och julshoppar. Härligt att få det gjort! 
 
Vad händer resten av veckan då? ja jag kan ju göra en liten planering för den som är intresserad av det: 
torsdag: stan med Olle - Eo vilar
fredag: tempoväxlingar i skogen , kanske rida en lite längre tur runt 2 timmar. beror på vad klockan blir. 
lördag: lugnt pass i skogen , jobba genomryggen ordentligt i skritten och korta och länga den. 
söndag: klubbhoppning 80 & 90 cm 
 
bild från förra klubbhoppningen. 
 
Eo känns så sjukt bra i hoppningen nu. Dressyren också för den delen men det blir en annan historia. Hon hoppar verkligen allt. Förra veckan var vi iväg till solberg och hoppade själva då det inte blev någon träning. Vi hoppade mest lite små hinder och red mer markarbete (världensbästa ridpass kan jag ju tilllägga) Sen höjde vi och hoppade några språng på 1 m. Vi kom väldigt konstigt på första gången och jag kunde välja på att lägga in ett halft steg och komma rätt men väldigt elakt , chansa på att hon hoppa när vi kom väldigt långt ifrån eller lägga in ett helt och hoppas på att hon hoppade upp sig så mycket att hon inte hoppa rakt genom det. 
Jag valde att lägga in ett helt och vi kom väldigt nära. Ändå väljer hon att hoppa upp sig och hjälpa mig , hin hoppade 1m som om det inte vore något. Hoppar upp sig jätte fin och lyssnar otroligt bra på mig. Härligt! 
 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0