-

Vet ni vad som är synd i hästvärlden?
Jag vet att många blundar för det , men det är sant. Att framgång beror ontast på pengar.
 
Man har tur om man har familj som kan köpa en duktig ponny eller en massa träningar eller en massa fina saker. Alla har det inte så bra. Jag säger faktisk att hästfolk är bortskämda folk. Eller i alla fall om man inte betalar sin häst själv , vilket jag vet att många gör också. 
 
Vissa har tur att ha en äldre , duktig häst. Som kanske har tävlat högt med förra ägaren och som kan. En häst som hoppar allt eller går i form direkt man tar i den. 
Medans vissa bara har råd med en billigare häst , och som kankse inte går lika långt för familjen kanske inte har råd att träna flera gånger i veckan. Det är ju faktiskt synd , för oftas kommer inte de lika långt som dom som har köpt en duktig häst från början. 
Men självklart finns det undantag. 
 
Jag själv har lagt pengar på en halvdyr häst , och mycket träning. Jag vill nå toppen TILLSAMMANS med min ponny. Jag vill inte att min ponny ska ta mig dit , utan jag vill göra det tillsammans med den. Jag får ingen månadspeng utan dom går direkt på träning och de som saknas sen brukar mamma & pappa lägga till. Den turen har jag.
 
Hur är det med utrustning då? 
Jo jag själv har valt att lägga pengar på en sadel som passar. Eller 2 sadlar som passar , en hopp och en dressyr. Det var värt pengarna så att eo inte blir skadad. Sen har jag valt att ha många billiga schabrak istället för några dyra. Varför vet jag inte riktigt.. för att det är kul att variera kanske? 
 
Men vissa får all utrustning dom vill ha.. 
 
Jag klandrar inte någon bara för att familjen har mera pengar eller för att den kanske har jobb och får mer pengar. Jag försökar bara säga att de som inte har lika mycket pengar kanske inte blir lika duktig vilket är synd. 
Också finns det ju dom som har det så lyxigt med tillexempel någon annans ponny/häst som man kan tävla som är duktig. Då har man ju mest tur för då behöver man inte betala alls mycket utan bara tävla om det är en sån ponny/häst. 
 
Visst finns det folk som arbetar varje dag för att ha råd med träningar och dom är det tumme upp för! Det kommer jag göra , för jag vill nå toppen tillsammans. Och då måste vi träna :) 
 
 
/ felice
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0