DRESSYR PERIOD

tror jag har fastnat i en dressyrperiod. Jag älskar att rida dressyr. Kanske är det för att det just nu går riktigt bra , kanske är det för att jag börjat hitta knapparna? Kul är det i alla fall!
Dock tycker jag ju inte om att kolla på dressyr. Eller om det är någon man känner så är det ju roligt , men inte att åka iväg på tävling och kolla och fota ekipage efter ekipage. Nej Uch det är inte roligt :P
 
Vad fult det är med :P gubbar..
jaja..
 
 
Dressyr får mig att komma närmare Eo. Det känns verkligen som det. Vi förstår varandra på ett jätte bra sätt när vi rider dressyr. Också har jag ju en otroligt duktig ridlärare och det har man väl gud att tacka för!
Utan henne hade jag inte ens tänkt tanken på att rida dressyr. Och det hade verkligen inte varit roligt. Hon får mig se hur duktiga vi är. Lyfter upp både mig och Eo.
 
Eo har ju varit ett helvete i dressyren. Hon har bara gått emot mig. Hon har stegrat , backat, bara sprungit och gått hur hamskt som hellst. Men nu vet både jag och Eo-Peo att jag berstämmer , vilket känns jätte bra. Jag tror att Eo tycker det är roligt med dressyr nu, han har pawor. Hon har bjudningen och går gärna i form!
Vilket är ett stort steg för den lille damen som tycket att allt hon inte gillar är piss tråkigt.
Har hon bestämt sig så är hon ett helvete. Men jag ska kanske inte säga något. Jag är väl lika jag.. hehe.
 
Nu ska vi ha ett mini träningsläger för hanna denna vecka. flera dagar dressyrträning i rad. Och vecka 29 drar vi på dressyr tävling. Jag ser fortfarande inte dressyr tävling som en TÄVLING utan mitt mål har varit att inte ramlat av ;)
Men nu ska jag börja sätta lite mål. Mitt mål vecka 29 är att få bättre resultat än vad jag haft förut både i LC1 och LB1 och det kan ju inte vara särskillt svårt.
 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0