Har man sagt A får man säga B

Mina hemliga inlägg är det nu dags att avslöja ;)
 
Idag har jag och Emilia och Ida varit och provridit en C-ponny till Emilia och Ida.
Ida och hennes mamma Karin ska köpa en c-ponny och Emilia ska vara "delfodervärd" eller vad man ska säga. Vi betalar halva av all mat och utrustning osv, men hästen står på Ida och Karin. Ida och Emilia kommer få lika många dagar på hästen.
 
Anledningen till att jag är med och provrider är väl för att jag ska se om det är någon de klarar av osv. Är det en häst som hoppar runt och står på bakbenen så ska inte Emilia som precis börjat rida efter bruten arm och ida som inte är så gamla rida den. Det är väl också jag som ska hjälpa dom lite smått med ridningen. Också är det ju kul ;)
 
I alla fall.
Denna ponnyn var sent inriden och kunde inte ta galoppfattningen, varken av mig eller av hon som red honom vanligt vis. Han var 7 år och blev inriden för som 6 åring. Han var väldigt duktig på dressyr i skritt och trav men som sagt inte galopp. För den som har tid och pengar så kan detta bli en super ponny. Men vi har inte det...
Dock var den SUPER trevlig! älskade uppmärksamhet , gick på transporten själv osvosv. Men problemet är att den är för dyr för vad den kan.
 
Jag vet att jag är lång , men som sagt så ska jag inte rida den. Och det blev inte ens den.
 
 
/ felice

Kommentarer
Postat av: Wilma

Superfin blogg! :) Kolla gärna in min blogg & släng in en kommentar om vad du tycker :) Har även frågestund http://wilmafur.blogg.se/2012/july/fragestund.html

:)

2012-07-10 @ 20:55:10
URL: http://wilmafur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0