Om mig och Harry

Det var 20 juli 2009 jag satt på din rygg första gången,provridningen. Vi hade provridit flera ponnysar den dagen och du var den sista, jag var ganska trött och hade faktiskt utan att  ha sett dig eller ridit dig bestämt mig att jag skulle ha en av dom andra hästarna. Men jag ändrade mig när  jag såg dig, om du inte vart så gullig hade du nog inte blivit min för ridnigen gick inte så bra.
Första bilden på oss 20 juli kl 18:22.
Efter att vi provridit hade jag bestämt mig, jag ska ha honom! Mamma va inte lika övertygad och när hon skulle vänta med att ringa var jag inte glad, tänk om han blev såld.
Men det blev han inte och den 29 juli köpte vi honom.
Jag minns första turen iskogen hur du stanna och vägra gå igenom vatten pölar, det hade också regnat mycket så ni kan ju gissa hur det gick haha. Vi red lite dressyr i paddocken med inte världens bästa resultat, jag fick honom knappt att gallopera vilket jag hade problem med på provridningen också.
Vi hopptränade lite också hoppade gjorde han men det var inte stillhoppning precis.
Haha minns min första hoppträning, va jobbigt det va hade ridit Millan iskogen ca ett år och hade typ ingen kondis.
Våran första tävling var Eda den 19/9  en LD & LC.
 
Vi nollade LD och hade ett pet i omhoppningen i LC och kom trea!
Vi var på några klubbhoppningar bla rudskogens kommer ihåg hur jag tyckte att jag flög över detta hinder, haha vad kan det va 70 cm kanske?
Vi startade även våran första dressyrtävling, en kluddtävling på tolita och kom trea med 71%, väldigt snäll domare och det visste jag då också. Men ändå det var bara 2 som var bättre än mig och jag var jätte stolt!
Under 2010 startade vi lokala tävlingar med varierande resultat vi vann ju inte direkt allt vi starta men vi kom runt och hade kul, och ibland fick vi med oss rosetter hem.
I grums vann vi vår första tävling, en LC.
Under sommaren startade vi också vår första lokala dressyr en LC:2
Vilket inte gick bra jag glömde bort programmet en gång och Harry gick jätte dåligt, jag var jätte ledsen och grät nar jag red sista biten av programmet. Jag skulle aldrig mer starta dressyr! Egentligen ville jag aldrig mer rida dressyr men det visste jag att jag var tvungen at göra.
 Under hösten avslutade vi vårat tävlings år med att debutera LA i hoppning, vi fick ett stopp på tvåan för det var en vatten matta under hindret bredvid (han hade hoppat just den vatten mattan förut och andra också.) och sen en rivning på tvåan då det typ blev ett travhoppnings språng. Men efter det gick det super och jag var jätte nöjd.
Vi tävlade några LB dressyr med ca 56-59% och det gick framåt.
Första tävlingen 2011 var Sörmon där vi vägra ut oss på en vatten matta i båda klasserna va så ledsen och arg då.Sen i mars råkade det bli en dressyr med laget, och då vann jag med 69% och laget kom tvåa!
Dagen efter det åkte jag till KRK bara för att hoppa en LC+5 vilket gick sådär glömde vägen en gång och var tvungen att lägga en volt och fick ett stopp på ett svart grönt hinder, denna gång hoppa han vatten mattan.
Det blev mest dressyr då det gick bäst och hoppningen va inte lika kul längre. Dressyren gick bra och vi placerade oss vilket jag tyckte va kul, hade ju trots allt inte gått så jätte bra tidigare. Vi  gick ganska snabbt över till LB då LC var för lätt. Vi började även träna terräng och det gick bra. Under hösten startade jag min första LA på den första kom jag sist och på min andra kom jag tvåa nöjd tjej! Startade även min första terräng med helt okej resultat! Under 2011 startade vi även hoppning på 4-h med 4 fel i omhoppningen och tre dubbelnollor på Kils mettinget av tre starter. 2012 vet jag fortfarande inte vad vi kommer satsa på men det märker vi väl, tar det som det kommer. Härnäst blir det Kumla LB & LA hoppning, känns konstigt efter nästan två år starta LA igen men hoppas det går bra:)
/Louise
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0