Ponnytiderna

Jag är så sjukt glad över att Eo är så stor som hon är. Att jag inte behöver oroa mig över att vara för lång. För jag hade verkligen inte vilja köpa storhäst som 14 åring.
Jag har hört många som är över 18 som säger att ponnyåren är de bästa. Eller ta vara på ponnyåren! Eller Åh jag längtar tillbaka till ponny åren!
 
Och jag tror att ponnyåren är de bästa. Jag ångrar så starkt att jag inte hade någon b-ponny och tävla som mindre. För det är det sötaste som finns. Hur de små b-ponnyerna ÄLSKAR att hoppa, hur de snabbt och smidigt vänder och hur GALET ryttarna rider och hur de "unga" ryttarna blir så sjukt glada när dom och deras ponnyer går i mål. Det är nog inte alls samma känsla med storhäst.
Ponnyåren är inget jag kommer att kasta bort i alla fall. Jag tänker ha ponny tills jag är 19 om inget annat händer , som om jag skulle bli super duper tjock eller nåtl.
Men jag tänker ta varje år och gå sakta fram , njuta av varje start , för jag har inte all tid i världen. Jag och Eo har detta år och 4 till på oss. Vi kommer ha så sjukt kul!
 
Så alla ponnyryttare , ta vara på dina ponny år! Du kommer förmodligen ångra det annars!
/ Felice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0