Att vara för lång

Idag fick jag höra en som sa - jag kanske är för lång.
SNÄLLA allt folk som säger så , lägg ner! Hästar är djur som förr bar tunga soldater varje dag , hästar väger typ 10000000 gånger så mycket som vi och som tål. YALLA YALLA såklart man inte kan sätta mig på en b-ponny varjedag kanske men asså d-ponny!

DU är för lång när DU själv tycker det. När DU själv tycker du kommer i obalan med hästen.

"hej jag heter Ida och är 12 år. Jag är 155 cm och rider en storhäst på 165 cm , är jag för lång?"

hahaha nej inte riktigt så kanske men jag tror att världen tror dom är större än de är. Snälla ni ...
Jag själv tyckte jag var för lång på exter som var 145 , förmodligen mindre , typ 142 cm. Jag inser nu att det var jag inte. Vi kom aldrig i obalans. Vi hade bara riktigt roligt tillsammans!
Men det slutade som så att jag inte ville rida honom knappt. Jag ville absolut inte rida barbacka när någon såg på och om jag gjorde det så drog jag upp bena som jockeyläder. JOHEJDU det såg ju mycket bättre ut.. ELLER?

jag förstår om vissa tänker att åh du tycker att vuxna människor ska rida små ponnys , och nej det tycker jag inte utan jag tycker att du ska inte tänka på vad alla andra säger, känns det bra så är det bra!

Så är det med allt. Känns du vacker så är du vacker. Har du den inställningen själv så smittar du folk med det! Tro mig.



/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0