Dagen

Har typ inte gjort nåt idag ridit min häst i dåligt väder. Vet inte vad det var med Harry idag det började med att han när jag sadlat fick panik slängde sig bakåt stegra bocka och hoppa omkring som en galning i stallet men efter att han har lugnat sig så tar jag honom i grimskaftet när jag gör mig i ordning och tränsar. Sen när jag hoppar upp blir han jätte rädd för jag råkar nudda täcket så det låter lite och börjar studsa runt och springa. Men det gick i alla fall bra och jag börjar rida när jag rider upp för en backe som vi ridit upp för hur många gånger som helst är allt jätte farligt men mer än att kolla gör han inte. Sen väl i skogen är ganska mycket farligt men han går i alla fall. Sen ska jag gallopera på en väg där det har funnits hinder, nu mera finns det en lite björk bom på ca 20 cm som vi skulle gallopera över och va då JO Harry tvär stannar och jag håller på att ramla av;) Men sen kom vi över och denna ponny ska jag tävla terräng med på lördag haha hur kommer detta gå! Men vi får se om jag bloggar imorgon annars hörs vi igen på onsdag kväll för ska till arnäsgård med Team Värmland.
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0