Det är synd

Det är verkligen synd att det finns VISSA människor som förstör för andra. Att man tar upp ett paraply bara när EN rider , och ställer sig precis bredvid dressyr banan, och sedan när EN har ridit klart så tar man ner det. Det är synd.

Att folks som inte känner en , utan gör vissa saker för att de tror / har hört / inte tycker om någon i ens umgänge.

DET är synd.


Hej bloggen!
Har ju tävlat dressyr idag vilket gick riktigt riktigt dåligt. Tänker inte skriva något om % här. Men min häst var rädd och gick felställd. Jag är ganska nöjd med min insats , som Hanna sa : jag skötte mig , Eo gjorde det inte. Men självklart så kan man inte skylla allt på hästen utan det är ju ändå JAG som ska ändra på det.

Ibland så undrar jag vad som hade hänt om jag köpt en häst som var duktig i allt. En häst som kunde. Och en häst som kan lära mig. Eo är ingen sådan. Hon vet att hon är bättre än mig på dressyr men hjälper inte mig att komma till samma nivå utan jobbar mot mig istället. Men domaren skrev att vi är ett ekipage med potential och det är alla jobbiga stunder som gör att jag orkar försöka.

Jag känner mig inte duktig i dressyren, jag är inte duktig i dressyren , jag övar och jag blir bättre , om ett år kanske jag känner mig duktig och är duktig. Men just nu övar vi och det är okej. Man kan inte börja som duktig.

I hoppningen ÄR jag duktig. Det var jag inte från början utan jag har övat. Och det är samma sak nu. Öva Öva Öva.

/ Felice


Kommentarer
Postat av: linnea

Du ÄR duktig! Du var jätte bra idag felice!:D <3



Kram Linnea

2012-06-06 @ 16:15:59
Postat av: Annie

Hej Felice!



Du, det där med paraplyt som du menar antar du menar det som MIN mamma höll i!!!!!!! Vill bara säga att hon höll i det flera ekipage innan. Även om det inte gick så bra för er i dag så skyll inte på omgivningen! btv.Det var inte bara hon som höll i paraply!



Men jag vet exakt hu det är innan man lär sig känna ponnyn. Har haft ett helvette själv! Men tappa inte modet det löser sig kämpa bara på! Och vi har inget emot varken dig eller den personen jag antar att du menar.Om därimot den personen är arg på mig/oss men häng inte på det du också, du känner inte oss och ha inga förutfattade meningar du vet inte hela sanningen! Men iaf det blir bättre ,med träning och Eo kan och är hur fin som hälst bara du kommer underfull med henne! Men ha det bra och hoppas inte du är arg på mig för den här kommentaren!

2012-06-06 @ 20:26:16
URL: http://joneus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0