Jobbiga häst

Min häst var bara för jobbig idag när jag red till trossnäs gick han bra, sen när jag kom dit skulle jag gallopera över graven jag höjer tempot lite och  skänklar fram honom när han tvekar och då är han duktig och hoppar. Men efter drar han och lyssnar inte på mig han drar mot ett hinder och jag tvingades svänga ut honom i skogen. Sen red jag honom sakta så han inte skulle hoppa så stort och dra och det gick bättre och han lyssna. Sen på vägen hem började han igen och dra osv när vi skulle gallopera och såg monster över allt, bla en jätte farlig pinne den var så farlig så han var tvungen att börja steppa omkring och sen skena ut på ett gärde-_- Men men i slutet gick han i alla fall helt okej, nu när det är sommar kommer han nog gå 2 gånger om dagen varanna dag ungefär med ett trav och mycket gallop så han springer av sig energi men det börjar vi med efter trollhättan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0