Mitt stall

Tänkte visa stallet jag står i.
 
I stallet så är det just nu bara 2 hästar. Förut få har det varit mer men Exter fick de ta bort och Gulliwer såldes. Det har även stått andra hästar där som folk bara haft på foder , eller sålt. Så nu är det bara 2. Eo och Sheridan.
Och dom måste gå i två olika hagar för Sheridan är "ny kastrerad" och har fortfarande hingstfasoner kvar såklart. Så för allas säkerhet så går dom i olika hagar.
 
Stallet ligger i Karlstad/Kil. Själva området kallas skåne. I skåne så finns det en massa andra stall också , så man har alltid någon att rida med , vilket är super!
 
Ridvägarna är också bra, det finns möjlighet att rida till frykern och bada, rida i grusgropen , trossnäs , på gärden och i skog , så det ska jag inte klaga på! :)
 
Själva stallet då, ja det är ganska gamalt men vi ska eventuellt renovera i höst. Det ska KANSKE byggas mer boxar, men annars så ska småsaker fixas , så som bättre lampor , foderrum osv.
När du kommer till stallet så är nog det första du ser "transportparkering"
haha dock är det ju bara jag som har en transport ;)
om du går in i stallet så ser det ut såhär om du står precis innanför dörren: 
om du går genom dörren rakt fram så kommer du till gödselhögen , inte så intressant... om du går åt höger så kommer du till det som är " stallet " nu. såhär ser det ut :
i första boxen till höger stod exter förut , men nu kommer linas nya ponny att stå där sen :) bredvid den boxen asså den boxen med massa grejer utanför ( hinkar , höpåse och täcke ) så är Eos box, och bortanför det så är en gång till sadelkammaren :)
Mittemot Eos box är Sheridans box, vad ska jag säga om den? Haha vanlig box inge mer med det :)
Jag kan ju skriva alla storlekar på boxarna :
första till höger = sto och föl box
andra till höger = storhäst box
tredje till vänster = storhästbox
andra till vänster = storhäst boxförsta till vänster = b/c (?) - ponny box
 
jaja tillbaka nu , mittenboxen till vänster har vi haft som sadelkammare typ , men nu håller vi på att tömma den så det är bara min garderob och mina träns kvar :)
och den närmast här på vänster sida är foderbox, där har vi allt foder :)
 
 
 
så ser foderboxen ut :)
och såhär ser eos box ut :
 
och mina fiiiina osmörjda träns :
 
och en vägg i sadelkammaren :
det finns även dörr utifrån till sadelkammaren , och en genom stallet såklart , men här kommer det hur det ser ut i dörren utranför :
nähä... okej nu fungera det inte allt ladda upp den.. jaja det är jätte mysigt med en bänk , och blommor och med typ ringar i väggen så man kan binda upp sin häst om man tillexempel vill stå ute och borsta :)
nu så vill inte blogg.se ladda upp några foton alls.. hm. ja det var bara hagarna kvar nu , och dom har ni ju sett på andra bilder. Men ska försöka att ladda upp bilderna senare.
/ felice
 
 
 

Kommentarer
Postat av: filippalofsved♔

Hej fin blogg! :D
Hade du en bra midsommar?
KRAM!

2012-06-23 @ 14:16:17
URL: http://snyggafilippa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0