Ny sadel ?

Kanske kommer bli nya sadeln men gillar absolut inte färgen, och den matchar inte varken turkos eller rosa särskilt bra. Dock ligger den super bra på henne & den är skön.

Dagens rispades hade allt att erbjuda .. Hade lite rodeo , då Eo stegra och rygga och höll på. Shit jag visste KNAPPT att hon kunde sånt. STO. Hon borde inte brunsta nu för det gör hon alltid sista veckan i månaden. Men tydligen för hon brunstar och gör allt som hon gör när hon är brunstig , vilket främst är att HELT gå emot skänkeln. Helt! Usch..

Men efter halva rispasset så tröttnade jag på att försöka jobba med en ponny som bara reste sig när jag försökte jobba. Så jag skrittade på långa tyglar.
När ilskan ut mig själv hade runnit ut så började jag jobba henne med långa tyglar. Tror ni att hon lyssna ? Ja det gjorde hon! Så lite i taget så tog jag tyglarna och jobbade henne. Riktigt fin blev hon till slut! Och då kom solen mitt i regnovädret så jag kunde sitta och njuta av våran snygga skugga! Haha

Slutet gott allting gott.
Hoppas även på två bra dressyr
imorgon! Bilder kommer hoppas jag!
/ Felice


Kommentarer
Postat av: Anna

Den e jättefin mot turkås ju!

2012-06-12 @ 22:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0