Resultat

Nu kommer resultatet!
Dressyren ca 63% Han kändes ganska fin var dock spänd vid domaren vilket resulterade i att det blev kors gallop och sen fel när jag tog upp honom för han ställde ut mot domaren men annars helt okej.
Hoppningen: Nolla han var riktigt fin och jag höll ihop honom bra släppte lite för mycket på 4:an men det gick bra ändå.
Terrängen: Utesluten, han var SUPER. Sen började jag banan och POOF så gick han inte bra längre. Hanbörjade med att tveka på första hindret men jag höll om och smacka och han hoppa så då tänkte jag nu går han väl mer framåt men nej fick driva lika mycket mot 2:an sen på 3:an stanna han jätta långt ifrån jag blev så arg och drev på och han hoppa det var en lite stock med upphopp så mer en kant som han kunde gå upp för sen mot 4:an som är ett hus tar det tvär stopp långt ifrån jag vänder om och rider på igen och han stannar/ drar sig åt sidan sen tredje gången hoppar han men lika fult hopp som på dom andra och seg som ett tuggummi. 5:an klarar vi dock ingen stilhoppningen sen efter den hoppar han åt sida och stegrar osv innan nästa hinder som vi lyckas komma över i trav gallop nånting, efter det är det en slinga i skogen där gasar jag och tycker jag får upp ett bra tempo och han lyssnar men vid sjuan tar det tvär stopp när jag lägger om skänklarna och ska hoppa jag rider på det igen och han hoppar det var nog dagens bästa språng tyvärr tar det stopp igen på 8:an och jag är ute.
Att jag blev utesluten i terrängen berode på att jag inte fick fram honom för det var inte hindrerna. Vi vet inte varför han gick imot skänkeln men men vi har alla våra dagar...
Haha kände att det blev lite långt men hoppas nån läste hela i alla fall;) Julia var med och hjälpte till också, tack♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0