Senaste dagarna

Har det vart mycket, på lördagen så longerade jag Harry på förmiddagen och var på släktkalas på eftermiddagen. På kvällen ringde Lina och fråga om jag  ville med när hon skulle test rida en ponny så det gjorde jag. Sen sov jag hos henne till igår och igår följde jag med Felice på tävling. Sen när vi kommit hem red jag Harry blev ett dressyrpass i paddocken. Sen kom Ida, grannens shettis som ska stå hos oss i sommar för det är mindre gräs i vår hage. Harry är väldigt hög i rang så även fast Ida inte gjorde något började han jaga henne dom lyckades "krocka" vid grinden när det blev trångt så Harry ramlade rak lång på bogen och hela sidan. Han reste sig upp men stog alldelles still med huvudet lågt, han började gå och han var inte halt eller nåt. Vi stog kvar ett tag för att se allt gick bra och det gjorde det. Sen senare på kvällen gick jag ut för att kolla till dom blev jag helt chokad Harry stog i inner hagen med huvudet lågt och såg allmänt deppig, han hade stått och krafsat osv jag gick fram till honom och han bara luta huvudet mot mig, det var en hemsk känsla att se honom så. Han gick sedan iväg en bit och kom sedan tillbaka lika deppig. Han var sjukt osäker och deppig och jag bröt ihop totalt jag satt där och var minst lika deppig som ponnyn som hade sitt huvud i mitt knä, lilla plutt ponnyn. Men efter det här blev han nog lite mer själv säkerför han gick faktiskt ut på betet där Millan och Ida var. Idag när jag gick ut till honom var han sig själv igen den lilla ponnyn som absolut inte erkänner att han är gosig;) Så det känns bra, ska snart eller skola och skola ska rensa ut skåpet sen blir det skutberget med klassen med bad osv tror inte jag ska bada det är så dåligt väder och vill inte bli sjuk till trollhättan til helgen. Men vi hörs nu har jag skrivit av mig lite så nu börjar vi om med dagens ridppass, tidsinställda och bilder:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0