Tjejer <3

Vet att detta är en häst blogg , men det är ju en vardagsblogg också så tänkte skriva lite nu.

- för er som inte gillar det , läs inte då -

TJEJER. Tjejer Tjejer Tjejer...Skärp er med vad ni nu håller på med. Att låtsas som ni inte bryr er. Hahah det händer hela dagen , jag ser det jag hör det & jag märker det.
Hur TJEJER ( och ja nu är det mest tjejer som jag har märkt ) låtsas att de inte bryr sig. JAG gör det hela tiden , låtsas att jag inte bryr mig, ler och går därifrån eller bara struntar i det. När killar gör fel så låtsas många inte om det.
Är det det som gör att killar och tjejer inte har det lika gämnställt? Att tjejer inte kan säga ifrån? Det klart det finns massa tjejer som gör detta bra och säger ifrån , men jag ser varje dag folk som inte gör det.
Tjejer som blir sårade , kanske av en pojkvän , kompis eller bara någon anna kille.

Säg ifrån tjejer! GIRL POWER! nej men seriöst varför har det blivit så?

Som när en kompis loggar in på skype och får - oj har du fått en dator i köket.
 SERIÖST? moget verkligen..
Jag är inte sexist , men jag är ta mig fan femenist ;) haha får man svära på internet?

tjejer ta för er! Vi är vackra och det vet både vi och killar så nu fan ska dom få! Mohahah.


så - säg om något är fel , säg ifrån HÅRT så kanske inte killar gör om det ? Och gör de samma misstag flera gånger så kanske de inte är värda oss helt enkelt?


- Jag ska spela. Den värsta repliken NÅGONSIN. lovar.


vi kanske borde hålla oss till hästar och låta killar sitta vid sina datorer? Hm.. man undrar ju ibland..
När jag skrivit KILLAR så menar jag ju självklart inte alla, och detsamma med tjejer.




/ felice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0