Hur en bra människa är

Vem vill jag vara?


jag vill verkligen vara den dära tjejen som alla vet vem det är och kan kalla - hon som alltid är så glad.

En bra människa är en som litar på sig själv. Följer sina drömmar, och låter inte någon annan trampa ner på en. En med glimten i ögat , och som är trevlig mot alla.
Hur blir man denna människa då? och varför är jag inte den tjejen?

Jo för det första så är jag alldeles för lat, trött och sur. Jag klarar inte många dagar på raken utan att deppa ihop. Det är bra att vara ledsen sur eller mindre glad, men jag vill inte vara det med mina vänner.
Det finns en tjej i 7an , som jag själv ser upp till. Hon kan gå runt i skolan och bryr sig inte om om hon går ensam eller med massa vänner. Hon är lika stark när som hellst.
Hon är så sjukt positiv och det smittar ju bara av sig! När jag pratar om henne så säger man bara saker som likanar:

gud så gu hon är
hon är så rolig
haha vad gullig hon är

det är verkligen så. En glad männisa som kan göra andra glada , det är en bra person.

jag har även i min skola som också går i 7an. Denna tjej har gått igenom det mesta. Hon är kanske inte alltid glad, men hon är så sjukt stark. Hon ser en verklighet och måste lita på sig själv för att klara sig i livet. Behöver hon råd, så frågar hon sig själv, och hon följer sina egna råd. Visst har hon en MASSA vänner att fråga, men varför ska hon lyssna på dom när hon kan lyssna på sig själv om sina problem?

det jag försöker säga är att jag från och med NU ska lyssna på vadf jag själv vill. Stå för vad jag tycker och vara glad.

har ett exempel här på hur jag inte vågar lite på mig själv riktigt:

för ungefär ett år sedan så ville jag ha ett par färgade jeans. Jag åkte runt och letade efter det i hela stockholm , då det inte fanns i karlstad. Tillslut hittade jag ett par rosa, i min storlek och dom var riktigt snygga!
men när jag kom hem från våran huvudstad så skulle jag ju ha mina byxor i skolan. men ingen annan hade rosa jeans , så jag vågade aldrig ha på mig dom. Dom låg längst in i min garderob i ett år. Jag hittade dom igår , och tog på mig dom. - dom var för stora - då jag gått ner i vikt, men jag tog ett skärp i och hade dom i skolan. bara för att jag tyckte det var snyggt. jag brydde mig inte om någon sa att usch vad fula byxor, för jag tyckte dom var snygga.
Mitt självförtroende blir bättre och bättre för varje dag , och jag börjar tycka jag ser bra ut , vilket ger mig ännu bättre självfötroende, plus att jag har en massa vänner som ger en en massa goa komplimanger!

jag ska verkligen jobba med mig själv , för jag vill bli den där tjejen som folk tycker är trevlig, självsäker och har glimten i ögat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0