Hur man tar motgångar

Som sagt hur tar du motgångar på tävling,träning osv ? Många i alla fall ungdomar tar det riktigt dåligt blir arga tar ut det på hästen, människor runt omkring dem och bryter ihop helt totalt. Så var jag också men helt från ingenstans försvann det. I Åkerbo i terrängen Harr vägrade hoppa ett hinder hade inte spelat nån roll vad jag gjort han hade inte hoppat. Han stannade gång på gång tills vi blev uteslutna. Red över gärdet till där mamma stog och sa "det gick ju inte så bra" och skratta lite. Sen dess har jag klarat att ta det här med motgångar, har dock inte klarat det lika bra hemma när han vart som värst och jag gång på gång fått tårar i ögonen blivit ledsen och inget har funkat. Men det är kanske inte så jätte konstigt. Jag ska säga en sak det är så himla skönt att kunna tävla göra bort sig totalt och inte behöva bryta ihop för det, hade seriöst haft ett hemskt år om jag efter varje misslyckad tävling.
Det var det här lilla hindret som Harry inte skulle hoppa bara för att det var en grav under, tur att det har ändrats med tiden ! /Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0