jag och eo utvecklas

haha kom ihåg idag när jag skulle "tränsa" Eo första gången jag var med Felice slutade med att Felice tränsa för Eo tog upp huvudet så jag inte nådde och vi hade inte lust att stå där i typ hundra år ;) Så jag och Eo har ju utvecklats jätte fint för idag kunde jag ju tränsa och sist också ! Passet idag gick faktiskt riktigt bra red i grusgropen och började med att jobba gallopen där då hon var väldigt hård i handen och slappna inte av. Jag rider bättre i gallop och tycker dom flesta hästar är lättare att mjukgöra då. Gjorde i alla fall volter, använde lilla stocken och gjorde även lite byten över den för att hon skulle bli mjuk. När hon lossnade där travade jag och hon var riktigt fin och framför allt STADIG ! Vilket jag tycker är väldigt för då är dom så mycket mer avslappnade också. Efter lite övergångar osv så tog jag och klättra lite i backarna. Sen fick hon en skritt paus och avslutade med att trava av henne i låg form. Sen red vi hemåt igen. Opps det här inlägget blev ganska långt men saknar ju att skriva om passen nu när jag inte rider ordentligt !
Känner ni igen dom ? Nästan ett årsen nu, vad tiden går fort ! /Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0