Söndagsplaner

Då har jag varit och sett Felice 14 år hoppa två klasser på Lillen. Jättefin i värmningen med vägledning av Hanna Lundberg.
Inne på banan såg han spöken överallt och krångla och vägra och hittade på diverse hyss som bara han kan. Men Felice red med ett tålamod och en beslutsamhet som är få förunnat trots det. Och tro mej höjden är inga problem för den hästen, han kan hoppa hur högt som helst;-).
Hindren höjs och dom startar igen och seglar över vartenda hinder så elegant och vackert så man tror inte sina ögon!! Då pallar inte jag mer utan börjar grina.... Vilket ekipage! Vad månde bliva...?!
 
 
en väldigt charmig bild ↑ haha! 
 
På söndag blir det hoppning med Lillen igen. Det blir bara bättre och bättre med honom. Jag är verkligen glad över att ha chansen att rida honom. Just nu så jobbar vi mycket på att få fram honom ordentligt utan att han tar tag i bettet och springer , vilket leder till att han kommer för nära och river. Vi jobbar på och jag tycker att det ger resultat från träning till träning! 
 
Lille Peo ska också få följa med och hoppa. Mest hoppa utan krav, bara ett. Bjudning. 
Ska väl mest rulla över lite hinder på lägre höjder , hoppas på att i slutet hoppa bana på 1m , men får se hur hon känns :)
 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0