ca 2 år kvar

Sen börjar jag gymnasium kan ju inte säga annat än att jag längtar, så himla skoltrött. Jag är inte så att jag hatar skolan men det är läxor, prov och massa plugg det är inte vad jag trivs med räcker det inte med 7-8 timmar varje dag tydligen inte för ändå har vi läxor. Hade Spanska prov idag, kan inte påstå att det gick bra fick helt hjärnsläpp satt mest och chansa mig igenom det kändes det som. Vill inte gå vanlig skola samma sak varje dag lika tråkigt men vad ska man göra ? Är bara att göra läxorna, plugga och sköta sig är väl bäst.
När jag börjar gymnasium vill jag gå häst utbildning, vissa säger gå nåt vettigare istället för ditt intresse nåt du kan få jobb efter. Men jag tänker gå det ändå jag älskar hästar och vill jobba med det när jag blir stor, nu täbker väl vissa lycka till med de du men jag bryr mig inte har aldrig riktigt brytt mig vad andra tyckt kört mitt egna rejs och det har ju gått ganska bra ändå. Att kombinera skola med hästar och få mer inspration tror jag kan få mig att jobba bättre, vilja mer.
Skulle ju såklart vilja komma in på Strömsholm, det är så fint och så stort att komma i från lilla Värmland bo nån annanstans och börja om på nytt inget dåligt med vad jag har nu men det kunde vart bättre. Får väl kämpa och försöka i ca två år till för om  jag ändå ska gå i skolan kan jag väl anstänga mig och inte kasta bort mina chanser att komma in på Strömsholm eller nåt annat ridgymnasium.
Om två år vill jag va på Strömsholm nu och jag ska göra ALLT jag kan för att lyckas !
 
/Louise
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0