Fälttävlan 2012

2012 våran största resa.
Första terräng tävlingen var Mantorp kom dit jätte nervös var jag helgen innan hade han stannat i två klasser och vägrat gå så vågade inte röra honom i dressyren, men det gick bra han stannade inte och även hoppningen gick bra. Vi skulle få starta terrängen ! Trodde jag i alla fall... men han gick inte igenom vetrinär besiktningen han var halt, fyy aöötså men inget att göra åt det åka hem och kolla upp det fast det var inget. Trodligen trampade han på en sten då vägen var väldigt stenig.
Andra tävlingen blev åkerbo där fick vi starta terrängen men blev uteslutna han vägrade hoppa det var då jag insåg att detta kommer inte bli lätt han vägrade och jag kunde inte göra nåt för att få honom att ändra sig INGET !
Sen blev det trollhättan här kom vi längre i terrängen men herregud vad hände med min turbo ponny han var som ett segt tuggummi om jag skänkla stanna han han stannade mellan hinder kravlade över stockarna och till slut tog det stopp kom inte längre.
Första tävlingen där vi kom runt  terräng banan dock med tidsfel och stopp men vi kom runt ! Det gick frammåt !

Senaste tävlingen var Mantorp där gick tyvärr dressyren sämre än vad den gjort alla andra gånger för den har ju inte gått särskilt bra nån gång men denna var värre än värst. Hoppningen nollade vi och terrängen också eller vi fick tidsfel för jag red för sakta och för stora vägar men Harry gick som en klocka, älskade ponny !
 
Nästa helg blir det DM vi hoppas det blir ännu bättre denna gång med bra dressyr, bra hoppning och bra terräng !
 
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0