Hur man tar en dålig träning.

Vet inte om detta inlägg blir för eran skull eller för min egen. 
 
På en träning är det okej att misslyckas. Det är ingen uppvisning , utan tvärt om. Problemen ska komma fråm så man får träna på det på en träning.

Idag så var Eo inte riktigt på min sida. Hon gick emot skänkeln och hon flöt ut med sin j*vla vänster bog. USCH. Det är sånna träningar som man inte önskat att man åkt på. Fel. 
Det är sånna träningar man ska ta till sig extra mycket. Lyssna , göra om , göra rätt. Det är därför man åker och tränar. Det klart det ska vara roligt också , men jag ser mycket av det roliga i framgången men får tillsammans med sin häst. 
 
En dålig träning är inte detsamma som en värdelös träning.
Tvärt om. En dålig träning är oftast meningsfull. Men en träning som bara går bra , det är en värdelös träning. Vad ska man åka och träna för om man kan allt? Kanske för att bygga själförtroende , okej det är en sak. Men att åka och nöta samma sak om och om igen. 
Ta lite utmaningar , våga prova. 
 
Det är okej att misslyckas. Fråga mig. Jag om någon vet. 
Jag har grinat egenom mig de flesta av mina träningar, jag har en ponny som är väldigt speciell. Herre... 
Men det är okej, våga chansa. Och gör något om det inte funkar. Kanske börja träna eller byta tränare? Lyssna bättre och ta till dig allt. Jag förstår verkligen inte hur folk kan åka och träna och inte ta åt sig vad tränaren säger. 
Säger tränaren - höj högerhande. HÖJ HANDEN DÅ. Gör det ! Tror knappast tränaren blir sur om du överdriver det. Tvärt om. Blir det för mycket så har det ändå hänt något. 
 
Kände att detta inlägg börjar spåra ut nu. 
Min träning gick inte så bra helt enkelt. Men det är okej. 
 
Tänkte göra en film när det går dåligt på träningar. Det som jag väljer att klippa bort när jag gör filmer. Bara för att ni ska se hur svår Eo är. Vad jag menar när jag säger går emot skänkeln osv. Är det något ni vill ha?
 

 
bilden är från banhoppningsträningen 
/ felice
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0