Svar på frågestund

Kände att jag ville svara på frågestund, men har ju inte haft någon.. så tog helt enkelt någon annans! Haha 
 
Vilket är ditt favorit märke på typ ridkläder, shabrak osv…? T.ex. HV polo , kingsland med flera. Jätte tacksam för svar! :D <3
Svar: JW och kingsland! :) Men använder mest saker från hööks och ullared , då jag är väldigt pank. ;) 
 
Har Eo något problem tex bokar sparkar eller är arg?
Svar: Hon kan sparka ut när hon blir trött och irriterad när man rider. Hon bockar inte , men drar typ ner huvet och skakar på det när hon blir riktigt glad. Haha :D
 
Vilka tränare rider du för och kan du berätta lite om de?
Svar: I Dressyr så rider jag för Hanna Lundberg, hon är inte utbildad tränare men hon rider och tävlar dressyr själv och är otroligt duktig. "Fick tag på henne" genom Ellinor :) 
I hoppning rider jag för Ulle , Ulrica Skönnemark. Hon är inte heller utbildad till tränare men otroligt bra. Hon är väldigt hård och bestämd , men på ett bra sätt. Hon hade med några ekipage till SM och har även EM ryttare. Också mig då ;) 
I terräng tränar jag för Björn , vad han nu heter. Haha.. Han är väldigt bra eftersom Eo i början var väldigt försiktig i terrängen. Han lät och låter det ta den tid den tar :) 
 
Jag bara undrar, hur gör du med skötseln till hästarna? :) typ mockning och det dära, fixar du det själv eller finns det andra som gör det?
Svar: Jag fixar det själv när ingen annan redan gjort det. Folket i stallet brukar ofta göra det för att dom vill. Annars så gör jag det :) 
 
Hej! Hu många ggr i veckan rider du?
Svar: Alla dagar i veckan blir det oftast , för när Eo vilar så rider jag ofta någon annan. Men ca 7 dagar i veckan. :) 
 
Hur många träns & hur många sadlar har du?
Svar: 5 träns och 2 sadlar :)
 
Hur ofta rider du ut med din häst?
Svar: 4-6 gånger i veckan. Alltid förutom om jag tränar. Vi har så fina ridvägar och nästan allt som går att träna på i paddocken går att träna på ute. 
 
Hur hög är Eo? 
Svar: 148 enligt mätintyg 
 
 
/ felice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0