Svar på kommentar

Hur tränar du din häst så att den ska få bra framåtbjudning ? Bra blogg förövrigt kram 
 
Svar: Det gäller att hitta ett sätt som funkar med just sin häst, men med Eo så gäller det att verkligen få henne att vilja fram. Jag brukar göra så att jag alltid rider ut när jag tränar på det för då blir det mer naturligt för hästen. Sen övar man på att få tillbaka hästen några steg , sen ordentligt fram några steg , så att man känner att hästen tar större kliv. Börjar den galoppera ( om man gör denna övning i trav ) så är det helt okej för då har man fått en reaktion i alla fall. 
Tempoväxlingar helt ekelt. Brukar även vara jätte bra att trava och sen göra övergång till halt - sen trav igen. Också gör man så några gånger så vet hästen vad den ska göra. Det frukar funka för mig. :) Hoppas du fick några tips! 
Tack så mycket! :D 
 
 
 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0