världen är inte rättvis

Ja det finns värre saker än detta men tänker inte skriva om barnen i Afrika för det är inte vad bloggen handlar så då vet ni det.

 

Till saken att det finns vissa människor mest ungdomar som får ponnyer utan att förs känna det, medan vissa verkligen vill ha en ponny och kämpar för det.

Se Felice hon har ganska nydligen fått sin första ponny. Hon kämpade för det och visade att hon ville det redan när hon var mindre. Hon red Millan även fast det resulterade i att hon ramla av nästan varje gång, men det betydde ju också att hon fick rida lite extra och det var ju roligt och vad hon ville det fanns ingen bättre.

Bild

Jag fick frågan av min kusin om jag kände någon som ville rida hennes ponny när hon var borta en vecka.  Jag erkänner att jag tvekade lite på om Felice skulle klara det för lite messig var hon allt ibland fast det erkännde hon aldrig, inte för mig i alla fall hon var aldrig rädd haha ;)

Felice red i alla fall Exter denna vecka, hennes föräldrar ställde upp och följde med alla gånger det vet jag inte men dom gjälpte henne. Efter den här veckan blev Felice skötare på Exter när kan det ha vart  2008 ? Det kan va helt fel men typ nåt sånt det är inte det viktiga i det här.

Som Felice slet med Exter från att först egentligen va ganska osäker i sin ridning till att vilja bli bättre och utvecklas komma nån vart. Hon kämpade och kämpade fast hon egentligen inerst inne visst att Exter inte va en ponny hon skulle komma långt med, han var gammal och helt enkelt inte rätt ponny, men om man älskar en häst lämnar man den ju inte bara för att den inte är bäst.

 

Men den tiden felice la ner gjorde att det blev lite bättre men hur skulle du känna om du kämpa och kämpa fast du visste att du inte kom längre. Felice började helt enkelt tröttna, jag förstår henne hon älskade honom men det kanske inte va så kul. Dom letade ju lite smått medryttare ponny på annat håll också men hade inte hittat nåt. En kväll smsade jag och Felice vet inte om vi skulle rida eller om vi skulle göra nåt annat men i alla fall frågade väl jag om hon kunde nån viss dag torsdag tror jag det var. Nej fick jag till svar ska rida eo då. Vem fan e eo tänkte jag och skrev nåt liknande och fråga är det jag som är helt efter eller vem är eo. Hon berättade och jag visste ju vem Oh my pretty eowine va. Blev ledsen seriöst visste hur det skulle bli hon skulle sluta på exter jag förstöd henne, hon red exter också men det blev mindre. Ni vet ju vad som hände sen Felice köpte eo och nu är det som det är nu.

Medans Felice fick kämpa för att verkligen visa att hon ville ha häst finns det människor som bara får hästar som rider när dom har lust och tränar och tävlar. Jag behövde inte kämpa för att få en ponny men om jag inte skulle visa fullt intresse skulle jag inte få ha kvar dom. Tycker det är synd att det finns folk som kastar bort inebörden av att ha häst när det finns så många andra som drömmer om att få en egen häst och som skulle göra det mycket bättre.

Tänk om jag inte sagt Felice till min kusin hur hade det blivit då det kommer vi aldrig få veta men är glad att jag sa Felice.

/Louise

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0