Fin ponny

Hade en helt annan ponny än vanligt idag, han var taggad men var så mycket lydigare och drog inte lika mycket. Utan lyssnade på mig och tog till sig mina hjälper bättre.
 
Känns väldigt annorlunda men ändå bra då jag får honom mer mellan hand och skänkel tror dock det kommer bli mer ridning från min sida nu i alla fall på de lite högre höjderna.
 
Idag hoppade vi ju mest p80,p90 hinder vilket jag tycker är lite tråkigt älskar när det blir högre och mer tekniskt så man får tänka, men det var första träningen och det fanns en bak tanke med allt vi gjorde.
 
Första terräng tävlingen blir nästa helg i Tranemo där jag ska ändra till P80 känner att med den lydnaden han hade idag är det inga problem. Om jag sätter nollan där blir nästa start P90 förmodligen vill testa på det och höjden är verkligen inte ett problem ! Om det är nåt som är lite sämre är det ju banhoppningen med det löser sig det med !
 
Filmen är klar att börja redigeras så börjar nu så kommer den ut senare i kväll förmodligen :)
 
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0