Hejhopp !!

Hej alla på Louise o Felice's blogg, Sofia här !
Jag borde egentligen plugga supermycket nu men jag hittade ännu en ursäkt till att inte göra det hehe ;)
Jaja, det är jag som hoppar Harry. Alltså Sofia Inelind, om det ringer någon klocka.
Idag var ja med Harry på samma pay and jump som Felice och det blev blandat resultat, jag ska iaf skriva hur jag i egen hög person upplevde kalaset :D
 
Första klassen, 90 cm, gick bra tycker jag. Vi fick till bra språng o jag hittade bra avstånd till nästan alla hindrena och Harry var med på noterna. Fick ett nedslag för att vi kom liite nära men vad gör det? Jag är iaf nöjd och det kändes super :)
 
Andra klassen, 100 cm gick sådär. Jag blev lite nervös och osäker på mig själv och då blir det pannkaka med avstånden och det gillar inte Harry. Jag bara backade hela vägen till hindrena så vi kom nära på iprincip alla hindrena. Totalt mitt fel menmen, vi kom runt med 3 nedslag. Men det bra är att jag vet vad felet var så att det förhoppningsvis iiinte händer på tävlingen i Åmål nästa helg!
 
Blabla ja skriver väll lite om mig för det är så man gör när man lånar någons blogg...
Jag har två ponnys. En d-ponny (Tough Enough) som är 6 år som jag utbildat själv och en c-ponny (Regazzo) som min lillasyster har ärvt. Jag kallar honom fortfarande för min för han lyssnar mest på mig och han tycker mest om mig säger vi. Nejdå men han är mitt hjärtegull :') Sedan rider jag en storhäst ca fyra dagar i veckan. Hon vann tre års champonatet i både hoppning och dressyr. Nu är hon dock 14 (?) och har varit skadad x antal gånger och haft föl men vi har det kul och det går bra.
 
Tuffs som hon kallas har inte tävlat något än men planen är att göra det om någon vecka. Hon är så fantastiskt att rida, en dröm nästan haha! Regazzo har jag kvalat MsvA med och har vinster i MsvB med. Jag har snart haft han i fem år, och ja han är min älskling. Det finns massa filmer på oss på Youtube, sök bara på Sofia Inelind & Regazzo så kommer det upp maaaassor.
 
Jaja slutbabblat. På torsdag ska ja hoppträna Harry igen inför tävlingen i Åmål :) Det kommer gå finfint tror jag. Godnatt från mig
Regazzo
 
Tuffs
 
Har ingen bild på storhästen dock :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0