Kvällens hoppning

Hoppade Lillen idag. Eller vet inte hur mycket vi hoppade i och för sig. Vet inte riktigt vad som hände den där tiden i ridhuset. 
 
Började med att jag kom in i ridhuset och Lillen var på tårna hela tiden. Trippade runt och ville inte gå på spåret utan ville trippa innanför. Skrittade en bra stund och han taggade ner. Red fram och han gick för en gångsskull nästan bättre i högergaloppen. Kom på det nu... Kanske var något innan vi en började rida? jaja. 
Sen började vi träningen med att rida på en volt med travbommar. Han lyssnade ganska bra men blev lite hängig i handen eftersom jag inte vågade rida fram honom för att han skulle springa ifårn mig. Mitt fel. Slutade med att vi gick omkull i någon blandning av galopp och trav , var när jag skulle sagta av vid en bom. Vi fortsatte direkt och jag kände inget. 
 
Han hoppade stundvis bra. Fin i höger varvet när vi bytte galopp till vänster , men självklart inte tvärt om. Hans svåra varv. Han blev riktigt svettig och det var jobbigt för honom , och mig med. Han blev väldigt stark och lixom drog ner huvet och bara drog. Så jag fick öva på att rygga honom mellan hindrerna. Allt för att han ska lyssna på mig. Blir väldigt less på mig själv när jag inte vågar rida fram honom. Lägger skulden på mig själv , även om jag vet att jag inte borde det. 
 
Lillen innan träningen. 
 
/felice
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0