pigg ponny och sadelutprovning

Red en pigg Harry i stormen nästan lite för pigg men så fin i vänster i alla fall gjorde allt klockrent och gjorde även för arbete till galloppiuretter och det gick grymt. Gjorde både enkla byten och vanliga byten även där inga problem.
 
Ökningarna är också riktigt bra blir dock lite för stark i handen främst i gallopen och det blir lite svårt att göra bra övergångar från ökad till  erbets/samlad gallop.
 
Det ända som inte gick bra idag var höger varvet direkt man kom över i det varvet gick han direkt mycket sämre och rörde sig inte lika luftigt så  nu har vi fixat tid för sadel utprovning på måndag för att kolla om det är sadeln.
 
Haha kan även tillägga att jag hoppa upp och red lite barbacka för att se om det var sadeln, ingen mjuk och rund ponny jag har precis ;)
 
Sen gick jag och Lina med Spiken och Millan, Linnea red på lilla Millis när vi gick. Insåg även hur långe jag haft den lilla skit ponnyn snart 7 år, lilla pluttan <3
Haha typ bildbevis på hur länge jag haft henne ;)
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0