Träning igår

 
Tränade med laget igår, måste säga att vi har ett lag med grymt goa människor! Härligt att träna med dom!
 
Eo var inte så där wow bra igår på träningen, men jag får ta mig skulden till det. Hon hoppades inte förra veckan och av det blir hon lite stark och lite springig. Min ridning var väl inte på topp heller , men tyckte vi klarade det bra ändå. 
Vi hoppade lite banor, Eo blev springig och lyssnade inte så bra = som vanligt på lägre höjder. Hoppade sedan 1m bana. Hon lyssnar alltid bättre på högre höjder , men hon är lite osäker ännu. Just nu är det bara att få över henne med flyt så att hon förstår att - åh det här klarar jag fan.
 
 
Jag har inga egentliga mål med p & j på söndag. Komma runt utan 3 stopp vore ju något , men tjurar hon ihop sig så går det lixom inte haha. Allt sitter i hjärnan på både henne och mig. Nu ska vi få säkra rundor i LC, det är målet med året. Men tycker ändå vi kan prova lite LB på klubbhoppningar , p & j osv för att är det någonstans man ska prova och misslyckas så är det ju där. 
Det är även ett bra sätt att stärka självförtroende på Eo. Ska ösa beröm över henne när hon hoppar 1m. Då blir inte 90 alls lika svårt är min plan , haha. 
Hoppas att Eo inte blir "stoppig" igen, isåfall tar jag skulden för det och börjar om med låga hinder och självförtroende. 
 
 
Såhär taggade är vi på träning. Haha söt. 
 
/felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0