Kommer aldrig va och aldrig bli

 
En hoppryttare har inte det sinnet eller kalla det vad ni vill. Har inte bra känsla för avstånd och är extremt dålig på att räta upp mig och vänta. En ponny som jag verkligen gillar att hoppa och som jag känner mig trygg på är min kompis studs boll till ponny Saga. Haha nej men vi klickar verkligen bra i hoppningen när jag rider ordentligt då hon är ganska själv gående inte lätt krävs ju ridning men ridningen har jag ju. Så en sån ponny skulle jag ha, det är exakt så Harry är i terrängen och där känner jag mig heller inte osäker. Harry skulle aldrig stanna för att vara dum om man rider ordentligt tvärtom han hoppar alldelles för ofta.
 
Lixom oj ett räcke på 120 vi kommer fel Harry men vafan vi hoppar ändå, han hoppar som en ål över och klarar det i 90% av fallen. Så känner mig inte otrygg på det viset att jag tror att han ska stanna för det tror jag verkligen inte och inte heller att jag ska ramla av när han hoppar konstigt för det har aldrig hänt.
 
Är väl mer känslan av att jag inte riktigt har kontrollen i mina händer som jag inte gillar att inte riktigt ha 100% koll på när han hoppar av och varför, inte för att man kan va 100% säker nån gång men ni förstår vad jag menar. Stressar och vågar inte vänta och va lugn.
 
Just nu hoppar vi inte så mycket och har faktiskt inte hoppat sen november, funderar på att hoppträna lite nu när jag inte tränar varken dressyr eller terräng kan ju va bra inför terräng säsongen lixom men känner inte riktigt för det. Funderar då på om någon annan ska få hoppa och träna honom någon som tycker det är roligt och som är duktig kanske skulle det till och med va bättre att han får en som vet vad den håller på med och som håller sig cool. Har en som jag tror skulle passa honom riktigt bra, ska fundera på saken och sen får vi se.
Plutten kan ju i alla fall hoppa den saken är ju säker !
 
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0