min hoppponny..

I söndags var jag på en hoppträning som fck mit att tänka till.
Tänk om det är så att Eo inte vill hoppa. Hon kanske inte tycker att det är kul alls. Vad ska man göra då? Jag vet att jag kan inte tvinga henne om det är så att hon inte vill. Men jag vill ju. Jag vill hoppa SM, tävla och träna. Men det går inte på Eo. SM finns inte med henne , tävla innefatar då LD om hon är på bra humör LC. Träna går på allt mellan bommar till 110. Det är verkligen varierande.
Hur ska man göra då? Min ponny har stannat mycket innan vilan. Efter vilan så gick hon kanon, då fanns hoppet om att allt hon ville ha var en vila. Men nu gick hon super halva träningen , sen vägrade hon gå över en bom ens.
Hon har blivit tvingad över hinder , men det känns inte rätt. Vill hon inte så ska hon inte behöva hoppa. Hon kanske vll bli dressyrponny istället? Eller hon älskar ju terräng , så kanske fälttävlan? Hur det än blir så ska jag vara med henne.
 
Idag är det en ny träning. Vi får se hur hon är. Är hon lika som i söndags så får vi väl prova med en annan tränare innan vi ger upp. Hon går bra när jag sitter kvar och är lugn. Men det går inte i alla situationer.
 
 
 
 
/ felice

Kommentarer
Postat av: Amanda

De e svårt att tro att de e problem me hoppning när man ser dom där filmerna. Ni hoppar jujättebra. <3 Alla får problem ibland, kämpa på så är ni snart över problemen <3

2013-02-05 @ 15:14:11
Postat av: Amanda

Om du funderar på att byta tränare rekommenderar jag starkt Fredrik hasselberg! :)
Det löser sig ska du se!

2013-02-05 @ 16:28:43
URL: http://amaandapeersson.blogg.se
Postat av: Anonym

Du ska inte sluta tro på er!!!! Har sett er några gånger nu på Johannas träningar och det har hänt mycket på de få gångerna. Det är genom svårigheter man utvecklas :) kämpa vidare!

2013-02-05 @ 20:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0