Nöjd

Dagens träning gick faktiskt bra, hade så gott som bestämt mig redan efter förra träningen att den häe tränaren är inget för mig. Men jag hade fel efter idag har jag tvärtom så gott som bestämt mig för att fortsätta känns riktigt bra orkar inte med det där med att byta tränare fram och tillbaka som det har blivit de senaste åren.
 
Men tillbaka till träningen då vi började med att få honom runt innerskänkel ordentligt vilket han inte var, märks ganska tydligt när man på rakt spår leder med handen och hela hästen "faller" inåt ;) Så det jobbade vi med förrst. Sen att få honom fram till handen i gallopen i båda tyglarna vilket gick bra, även att han skulle gå mer av sig själv och att jag inte skulle behöva sitta och rida fram honom hela tiden.
 
Vi avslutade sen med att träna skritt gallop övergångar/enkla byten och tillsist slutor på diogonalen. Skritt gallop övergångarna gick helt okej men när vi la dom som enkla byten genom att vända över banan blev det inte lika bra men det löste sig helt okej där också. Höger slutorna blev riktigt bra och flöt på medans vänster blev litem er hackiga och inte riktigt lika bra flyt men det blev bättre i slutet och jag är nöjd.
 
Haha vem orkade läsa allt?
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0