Träning och kost

Sen fösta dagen av jullovet har jag börjat träna och äta nyttigt. Jag har pratat med "min PT" och med lite biffiga männsikor ;) för att få hjälp med kost och träning, och ny tänkte jag hjälpa er , med det jag kan. 
La ut en liknande bild på instagram och efter bara några minuter fick jag ett PM på fb där det stod något i stil med : - hur får man magrutor? 
 
Här ta ett muskelpill. Haha det funkar inte riktigt så. Rör på dig , det är det ändå. Du blir inte smal av att sitta still pch önska att du hade din drömkropp. Sen finns det ju såklart olika syner av " drömkropp" , men för mig är det en tight kropp med muskler. Så ni som är intresserade av det kan fortsätta läsa , ni andra kan gå och äta lite gurka. 
 
Jag tror att det viktigaste är att man är motiverad nog till att gör en förändring. Att komma in i det är det svåraste , men sen när man kommit in i det , då är det lätt. Man måste också lära sig att pressa sig över sina egna gränser och sen kunna klappa sig på axeln och säga att - det där gjorde jag bra. 
Man måste också hitta ett sätt att träna som man själv trivs med. Att gå ut och springa är oftast en plåga för mig. Inte för att det är så jobbigt utan för att jag tycker det är långtråkigt. Men det tycker ju alla olika. Jag själv är en cardio människa. Jag köra cardio för magen. Platt mage och kondition. Sen kör jag styrketräning för rumpa , in och utsida lår , armar , axlar osv osv. 
 
Kosten då. Det finns så himla mycket dieter. Jag tror att i slutet är ingen diet bra för dig. 
Jag själv kör på lite mer protein och lite mindre kolhydrater och jag tycker att det fungerar bra. Det viktigaste är att äta det som känns "rent och rätt" . 
sitter och äter detta när jag skriver det här inlägget ;) 
 
Jag är också noga med att äta ofta. Stor frukost , mellanmål , lunch , mellanmål , kvällsmat , ev mellanmål. 
Mina mellanmål mestår ofta av något litet som en frukt eller kvarg. Bara så att man inte är jätte hungrig till lunchen. Dett gör att kroppen hålls igång hela tiden och då blir det lättere för kroppen att bryta ner maten , om jag förstått det rätt? 
 
Sen brukar jag försöka komma ihåg att drick mjölk efter styrke träning. Och alltid dricka en massa vatten! SUPER MYCKET VATTEN! 
 
Hoppas ni blev lite mer motiverade iallfall :)
 
 
/ felice
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du säger att du tar mellanmål mellan frukost och lunch, vill också kunna göra det men det är så krångligt när man är i skolan. Hur gör du?

2013-02-27 @ 00:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0