Träning och tankar.

Idag var vi iväg på hoppträning.  Det blev en mycket längre träning än förväntat. 2,5 tiimmar höll vi på. Bara för att hästarna krånglade så. Eo var väl den hästen som skötte sig längst kan jag nästan tycka. Men när en börja stanna stanna alla. Och det sa Ulle och. 
Uvärmningen var hon super fin på. Blev lite stark men inget som jag inte klarade av utan det flöt på rätt bra. Alla övningar gick bra. Och alla delar ur banan också. Se skulle vi hoppa allt i en bana , och då tog det stopp. 
 
Jag har valt att ha med film på när hon krånglar, därför att ni och jag ska förstå att hon är ingen lätt ponny. Jag ska också kolla på filmen om ett år och tänka att det har blivit en stor förändring. 
Så det kommer komma film , både från när det gick bra och dåligt. 
 
Annars är jag nöjd. Annars är jag nöjd med träningen. Eo var fin , jag red relativt noga och det flöt på bra. Inge stora höjder precis. Men det känns bra. Idag fick jag verkligen bevis på att höjden inte spelar någon roll när man hoppar Eo, då hon stanna på en bom på marken och vägrade gå över. Det kommer ni också se i filmen. 
 
 
 
Idag såg jag träningen på ett nytt sätt. 
När Eo vägrade långt innan hindret , och på en bom så förstod jag att det kanske inte är ryttaren som är problemet i detta läget, utan det kanske är ponnyn. Jag fick över henne och fick massa beröm över hur jag red. Över att jag inte ryckte henne i munnen , och att jag gjorde allt rätt. Och Eo bara var dum mot mig. Tror jag behövde höra det. För mitt självförtroende. 
 
Jag har tänkt på mina mål med Eo. Och kommit fram till att iår är hon ingen tävlingsponny. Iår är hon en projektponny som jag sak utvecklas med. Alltså komemr jag starta tillexempel 2 LD klasser. Kör en fuling och lägger en volt i första klassen och gör en omstart. Bara för att Jag och Eo ska lära oss av det. Det är inte viktigt med att vinna tävlingar längre utan jag vill bara se en utveckling. 
 
Eo kommer gå en massa träningar iår - mindre tävlingar. 
På tävlingarna är allt för rutin. Bara. 
 
/ felice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0