Igångsättning

Tyckte att rubriken passade när det nu är igång för igångsättning för både blogg och häst. Eller bloggen ska få "vila" lite nu , eller kommer komma tidsinställda men vi kommer börja blogga igen i februari. Känns lite sådär när äntligen blogglusten kom tillbaka. 
Idag var fösta traven för iår på Eo. Hon har nu skrittats i några dagar och idag var det dags att trava. Hon var super fin! Inte alls super pigg utan lite lagomt. Hade även Elsa med mig som fick ta anvsvör för kameran , stackars elsa.. men tack! 
 

 
Älskade ponnyplutt. Fast så lät det inte igår då hon gick mer på två ben än 4 och mer bak än fram. Haha.. Men det lämnar vi nu och istället njuter jag av dagens ridpass. Duktig ponny! 
 
Övade mest på att få henne stadig och att hon skulle lyssna på halvhalterna. Det gick faktiskt riktigt bra , och hon sprang inte ifrån mig trots att hon inte travat på flera veckor. Flyttade henne lite för skänkeln i skritten , i högervarvet gick det bra och i vänster var det inte så roligt först tyckte eo , men sen blev det bättre. 
 
Imorgon blir det dressyr träning för Hanna. Och ja jag börjar träna direkt jag satt igång Eo , för Hanna vet bäst och kan anpassa träningarna efter Eo nu så ingen behöver undra över det ;) Om jag har någon som är med och fotar eller filmar så tänkte jag nästan göra det så fint att jag ska linda benen och matcha min outfit. WOW. Haha nej men ska rida med tävlingshjälmen för att den ska få rätt passform och varför inte var helt snygg i så fall? 
 
 
För min del är inte träningen slut ännu. Eller just häst delen är väl slut för idag. Men ska göra mina träningsövningar som jag fått av läkare och dansa lite dansspel. Men först ska jag fixa lite blogg inlägg! Ha en bra lördag kväll. 
 
/ felice
 
/ felice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0