Nu blev det såhär ändå

Harry är till salu och det känns hemskt, hittade ingen så nu lägger jag snart  ut honom på annons och ska va nogrann med att han hamnar på ett bra ställe. Har gjort detta val helt själv och tror det är det bästa för oss båda.
 
Han får chansen att visa vad han kan med en ryttare som kan ha honom längre, och jag får mer tid med en ny ponny. Svider dock i hela mig att jag måste sälja min älskling han kan gå långt och han är unik hade velat nå toppen med honom men nu får han göra det med nån annan om den som tar över honom väljer att göra det. Han är inte bara unik för sin kapacitet utan även som individ och han har gjort större avtryck i mitt hjärta än någon annan häst, han är så speciell.
 
Kommer nog ångra det här hundra gånger och lite till men kommer nog ångra lika mycket att jag inte gjorde det om jag står där när jag är 18 och än en gång skulle vilja ha mer tid med en annan ponny.Kommer nog trots allt köpa ponny har funderat på storhäst osv. Och i slut ändan kändes det bäst med ponny.
 
 
När jag köpte dig 2009 blev det mer jobb än jag förväntat mig, jag hade inte fått nån perfekt läromästare det var ju en sak som var säker. Under åren har det vart mycket slit, tårar och hemska stunder men öven underbara stunder. Vi gick kanske inte hela vägen vi hann inte men vi var långt i från dåliga <3
 
2013 här våran resa förmodligen tar slut, allt har ju ett slut tyvärr och vårat närmarar sig.
 
/Louise
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kan inte ha Harry + en till ponny då? :)

Svar: Tiden och pengarna räcker tyvärr inte till det
Louise & Felice

2013-01-20 @ 09:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0