Vad jag vill ha för ponny

Det är en extremt svår fråga, vill ha en Harry ponny med all hans kapacitet, nej men om man börjar i den ändan som hoppning,fälltävlan eller dressyr?
 
Den måste kunnna hoppa, om inte det så måste den verkligen va speciell i dressyren med mycket kapacitet. Kommer nog inte tävla så mycket ren hoppning utan det kommer nog bara bli lite ibland. Så fokus på dressyr och fälttävlan.
 
Var inne på ungponny ett tag men insåg häromdan när jag tränade att nej jag vill inte ha en ungponny, efter allt slit med Harry köpte viserligen inte honom som ungponny men han kunde inget i dressyren. Ändå är det unponnysarna med kapacitet som lockar på hästnet men skulle vilja ha nåt mellanting typ 5-7 år typ.
 
Men om jag ska va ärlig så vet jag att en lite äldre läromästare skulle va bäst, att jag skulle behöva det just nu och sen kanske köpa en yngre häst om man köper storhäst efter ponny tiden men det här får väl tiden utvisa.
 
/Louise
Kan nämna att jag hittade en ponny jag är helt kär i medans jag skrev detta inlägg ;)

Kommentarer
Postat av: Elin*

Jag skulle verkligen vilja se dig med en läromästare gärna lite äldre. Tror du skulle kunna gå långt men då krävs en ponny som kan ta dig dit å då ponnyperioden är kort så gäller det ju att få det att funka direkt.

Kanske kan satsa på en yngre häst sen istället som du har tid att forma som du vill:)

2013-01-22 @ 10:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0